Porsche 911
992 Turbo S | Aero-kit | Burmester | Lift | Pano | Ceramic | Adapt. Sportstoelen Plus
-
- Aanschafwaarde
- € 201.301,00 excl. BTW
-
- BTW Bedrag
- € 38.199,00
-
- Bouwjaar
- 04/2021
-
- Brandstof
- Benzine
-
- Bijtelling
- 22%
-
- Kilometerstand
- 32544 KM
-
- Carrosserie
- Coupe
Porsche 911 992 Turbo S | Aero-kit | Burmester | Lift | Pano | Ceramic | Adapt. Sportstoelen Plus
Algemene informatie
Modelreeks: mrt. 2020 - jun. 2024
Modelcode: 992
Technische informatie
Koppel: 800 Nm
Aandrijving: Vierwielaandrijving
Tankinhoud: 67 liter
Acceleratie (0-100): 2,7 s
Maten en gewichten
GVW: 2.020 kg
Afmetingen (LxBxH): 454 x 190 x 130 cm
Wielbasis: 245 cm
Milieu
Energielabel: G
Emissieklasse: Euro 6
Historie
Onderhoudsboekjes: Aanwezig (dealer onderhouden)
Financiële informatie
BTW/marge: BTW verrekenbaar voor ondernemers
Garantie
Garantie: 6 Maanden
Garantie: 6 maanden
Porsche 911 Turbo S 992 Agaatgrijs metallic
Lichter getint dan het gunmetal grijs, maar dat kan niet voorkomen dat deze waanzinnig samengestelde Porsche 992 Turbo S Coupé als een kogel gaat! Met 650 pk aan dubbel geblazen boxerpower en een heerlijk tune uit de sportuitlaat, kan niemand om de verpletterende performance van de jongste generatie 911 Turbo S heen. Unieke extra’s zoals een Aero kit, SportDesign pakket, Aurum zijdeglans Exclusive Design Wheels en heel veel meer cosmetische finetuning geven de Elfer een even originele als verbazingwekkend mooie uitstraling. Uiteraard mogen het interieur en de uitrusting dan niet achterblijven. Met opties zoals Adaptieve Sportstoelen, Sport-Tex bekleding, een elektrisch schuif-/kanteldak, achterasbesturing, Front liftsysteem, Sport Chrono, Burmester en een hele rits afkortingen horen we de échte liefhebbers niet klagen! Aanwezig zijn namelijk PCCB, PDCC, PDLS+, PTV+ en PADM. Verder is het verlaagde sportonderstel van het type PASM. Of de 992 Turbo S net zo rijdt als dat hij eruitziet? Nee. Beter zelfs.
Exterieur
We kennen geen merk dat er zó goed in slaagt om een klassiek model keer op keer knap te evolueren. Daarom alleen al verdient de Porsche 911 een standbeeld. De huidige generatie luistert naar codenaam 992 en volgt daarmee de 991 op. Zo minimaal als het verschil in typeaanduiding is, zo groots is het onderscheid in looks. De Porsche 992 is strakker en exotischer dan al zijn voorgangers bij elkaar op geteld. Veel meer een supercar dan dat we tot op heden van de Duitse fabrikant gewend waren. De proporties zijn krachtiger, de spatborden breder en de lijnen zoveel rechter dan voorheen. Optisch lijkt de nieuwste ook de laagste, maar dit lijkt zo doordat hij breder dan ooit is. Hierdoor zijn de verhoudingen mooier uitgebalanceerd. Uiteraard zijn de Turbo en Turbo S daarnaast te herkennen aan details zoals de iconische ‘vaste’ achterspoiler. Meer heeft de Elfer dan ook echt niet nodig om de aandacht naar zich toe te trekken. En toch zijn er heel veel meer elementen aan toegevoegd. De meest opvallende? De Aero kit! De markante frontlip splitter en opstaande randen langs de “tea tray rear wing” lijken rechtstreeks op het circuit te zijn ontworpen. Verder valt op dat het prachtige Agate Grey Metallic lakwerk is doorgetrokken tot en met de side skirts en diffusor van de SportDesign uitgevoerde achterbumper. Exclusive achterlichten hebben de neiging op te gaan in het grijze geheel, terwijl de donkere behuizing van de LED-koplampen juist voor een vergelijkbaar contrast zorgen als dat van de eindstukken van de sportuitlaat, merk-, model- en typeaanduiding achterop. Hoe anders is de finish van de Aurum zijdeglans 20/21 inch (voor/achter) Turbo S Exclusive Design Velgen dan weer. De schitterende Centre Lock Wheels knallen eruit. Hoe de klauwen van de keramisch-composiet remmen dit nog eens kunnen overtreffen? Simpel: door ze knalgeel te maken!
Interieur
Rekening houdend met al dit visuele genot, lijkt het ineens een uitdaging om de Porsche liefhebber achter het stuur te krijgen. Maar daar bedacht Zuffenhausen het volgende op: half leder, half Sport-Tex uitgevoerde Adaptieve Sportstoelen die uitzicht bieden op een fraai GT Sportstuur. Zelfs de hemelbekleding is de moeite waard: het panoramische schuif-/kanteldak wordt omringd door hoogwaardig Alcantara. Zo valt er altijd wat te zien aan boord van de Porsche 911 Turbo S, ongeacht de weersomstandigheden buiten. Verder helpen de emblemen in de hoofdsteunen u herinneren welk wapen op wielen uw hoofd keer op keer naar achteren ‘gooit’. Voor altijd gebrandmerkt…
Opties & extra’s
En dan te weten dat we er nog lang niet zijn qua opties en extra’s. In het kort: de Adaptieve Sportstoelen zijn 18-voudig elektrisch verstelbaar én verwarmbaar. Dat laatste geldt ook voor het GT Sportstuur. De bestuurderskant heeft een aanvullende privilege in de vorm van een memoryfunctie. Verder geniet elke inzittende van het Burmester High-End Surround Sound systeem. Maar nét niet zoveel als van de klanken uit de sportuitlaat. Sowieso zijn vrijwel alle andere opties gericht op de pure performance van de 992 Turbo S. Waaronder: een 10 mm verlaagd Porsche Active Suspension Management (PASM) sportonderstel, Porsche Ceramic Composite Brakes (PCCB), Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC), Sport Chrono, Porsche Torque Vectoring Plus (PTV+) en Dynamische Motorsteunen (PADM). Tot slot heeft de achterasbesturing zowel een sportieve als een praktische meerwaarde – bijvoorbeeld tijdens het inparkeren, en waakt het Front Lift systeem voor pret bedervende verhogingen die plots in het wegdek opdoemen. Dankzij Porsche Dynamic Light System Plus (PDLS+) ziet u ze in het donker bovendien minder snel over het hoofd. De exclusieve frontsplitter wilt u immers wel intact houden!
Techniek & performance
Nogal prestatiegericht dus, de samenstelling van deze bijzonder opzwepende Turbo S. En dat geldt zeker ook voor de aandrijflijn: anders dan het ‘spartaanse’ alternatief genaamd GT3 RS, wordt alle power van deze Elfer over elk van de 4 wielen verdeeld. En power, dat heeft dit absolute topmodel van de 992 meer dan: maar liefst 650 pk’s en 800 Newtonmeters koppel helpen de Porsche binnen 2,7 (!) seconden van 0 naar 100 km/h te katapulteren. Dat valt bijna niet met de ogen af te knipperen! Na 8 automatische versnellingen komt de topsnelheid van 330 km/h digitaal in beeld. Mits u de rechtervoet ‘keurig’ naar beneden houdt, uiteraard. Aan alle eerder genoemde technische upgrades zal het in ieder geval niet liggen! En aan de meeslepende sound van de 3,8 liter bi-turbo 6-cilinder boxermotor evenmin. Deze Porsche doet zijn naam dus eer aan. Sterker nog, het is de bakermat.
Met vriendelijke groet,
team Prins.
Opties
- Anti blokkeer systeem
- Boordcomputer
- Bumpers in carrosseriekleur
- Cruise Control
- Lederen stuurwiel
- Regensensor
- Achteruitrijcamera
- Sportstoelen
- Warmtewerend glas
- Lederen bekleding
- Sportonderstel
- Sportstuur
- Airbag bestuurder
- Elektrische ramen voor
- Led dagrijverlichting
- Bandenspanningscontrolesysteem
- Centrale vergrendeling met afstandsbediening
- Anti doorSlip Regeling
- Bluetooth
- Buitenspiegels elektrisch verstel- en verwarmbaar
- Multimedia-voorbereiding
- Stuurwiel multifunctioneel
- Airbag(s) hoofd voor
- Airbag(s) side voor
- Airbag passagier
- Aluminium interieur afwerking
- Dimlichten automatisch
- Elektronisch Stabiliteits Programma
- Parkeersensor achter
- Buitenspiegels elektrisch inklapbaar
- Start/stop systeem
- Binnenspiegel automatisch dimmend
- Spraakbediening
- Voorstoelen verwarmd
- Koplampen adaptief
- Airco (automatisch)
- Audio installatie premium
- Alarm klasse 3
- Navigatiesysteem full map + hard disk
- Achterspoiler
- LED achterlichten
- Parkeersensor voor
- Buitenspiegels met verlichting
- Buitenspiegel(s) automatisch dimmend
- Schakelmogelijkheid aan stuurwiel
- Variabele stuuroverbrenging
- Buitenspiegels elektr. met geheugen
- Elektrisch verstelbare stoel(en) met geheugen
- Connected services
- Elektrisch verstelbare stuurkolom met geheugen
- Sport uitlaat
- Voorspoiler
- Matrix LED koplampen
- Keramische remschijven
- Porsche Dynamic Light System (PDLS)
- DAB
- Keramische Remmen
- Alcantara hemel
- Sport Chrono Pack
- koplampreiniging
- WiFi
- Adaptieve koplampen
- Porsche Active Suspension Management
- Aero pakket
- Burmester audio
- Front-lift-systeem
- Sport Design Pakket
- Apple carplay/Android auto
- Achteras-sturing
- GT Sportstuur
- Sportstoelen Plus
- Achterasbesturing
- Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus)
- Achterlichten Exclusive
- LED-Matrix koplampen
Anderen bekeken ook

Renault Trafic
dCi 130 L2H1 T30 Work Edition Trekhaak

Volkswagen Tiguan Allspace
1.5 TSI 150 PK Automaat R-Line Highline Business, Panoramdak, Elekt. Trekhaak, Adap. Cruise Control, Leder

Peugeot 208
1.2 100PK AUTOMAAT ALLURE PACK | NAVIGATIE 10" TOUCHSCREEN | APPLE CARPLAY/ANDROID AUTO | ACHTERUITRIJ CAMERA | DAB+ RADIO | CLIMATE CONTROL | LICHTMETALEN VELGEN | CRUISE CONTROL | 3-D INSTRUMENTENPANEEL |

Škoda Octavia
Combi 1.0 TSI / 1e eig / BTW / CarPlay / Trekhaak